Itämaan tasavallan presidentinvaalien tulokset 2.6.2021

12

Tähän ketjuun päivitän Itämaan presidentinvaalien tuloksia. Ääniä on tullut niin paljon, että niiden laskemisessa kuluu aikaa. Tuloksia alkaa tippumaan klo 16 tienoilta ja lopullinen tulos on selvillä klo 18.

1. kierroksen äänestystulos klo 18.00 LOPULLINEN

sesse.png __Sesse __ 1 ääni
Demokratian puolue

vainoir.png Vainoir 16 ääntä
Oikeuspuolue

ville.png Ville24 13 ääntä
Työväenpuolue

samu.png Samuelsson010 2 ääntä
Valitsijamiehet

Lopputulos:
Ei valintaa ensimmäisellä kierroksella. Toinen kierros pidetään 9.6.2021 Vainoirin ja Ville24:n kesken joiden kesken presidenttikisa ratkaistaan. Äänestysaika alkaa 3.6.

Tervehdys!
Minä Vainoir, Idän-Omenan toimitusjohtaja, Itämaan ensimmäinen presidentti sekä Itämaan yksi perustajista ilmoitan vetäytyväni presidentinvaaleista hiljattain tulleiden henkilökohtaisten esteideni takia. Tämä päätös on ollut vaikea, sillä Itämaa merkitsee minulle enemmän kuin moni voisi kuvitellakaan. Uskon kuitenkin kilpakumppanini Ville24:n huolehtivan Itämaasta suurella sydämellä kuin minäkin olisin siitä huolehtinut.
Tulen yhä jatkossa toimimaan Itämaan turvallisuutta ja hyvinvointia edistävissä tehtävissä, varmistaen, että kaikilla Itämaalaisilla on hyvä ja turvallinen asuinpaikka valtiossamme.

Nopean perustuslakitulkinnan("Mikäli vain yksi ehdokas on asetettu, hänet valitaan ilman vaalia presidentiksi" 4. artikla 21 §) perusteella luulen että Työväenpuolueen ehdokas Ville24 on nyt voittanut vaalit sillä Oikeuspuolueen ehdokas Vainoir on vetäytynyt.

Onnittelut @Ville24 vaalien voittajalle. Ville aloittaa tehtävänsä ehkäpä jo tämän päivän puolella presidenttinä.
e8d32f5f-8631-460f-9635-8b8d682ab431-image.png