Itämaan presidentin tervehdys

10

Hyvät Itämaan tasavallan kansalaiset.

Presidentti Vainoirin luovuttua virastaan 2.2.2021 henkilökohtaisista kiireistään johtuen minä, Okatus Karhuvaara, jatkan parlamentin päätöksellä hänen työtään tasavallan presidenttinä. Menettelyn lainmukaisuus varmistettiin yhdessä presidentti Vainoirin, oikeuskansleri Tomatin ja parlamentin edustajien kanssa.

Itämaan tasavallan ulkopoliittinen linja ei tule kaudellani muuttumaan edeltäjäni Vainoirin ajoista. Presidentin kaudellani tärkein tehtäväni on ylläpitää Itämaan vakautta ja turvallisuutta sekä edistää kansalaisten hyvinvointia. Itämaan valtion eri tekijöiden toimintakyvyn varmistaminen on ensiarvoisen tärkeää ja siksi uuden nimismiehen nimitys tulee olemaan uuden urani ensimmäinen askel.

Maamme uudet pohjoiset, lumiset alueet tuovat toki joitakin haasteita esimerkiksi mahtavalle vartiostollemme ja sen toimintakyvyn kestävyydelle ja ulottuvuudelle, mutta itse näen siinä suuria mahdollisuuksia erityisesti kaivostoiminnan saralla. Uudet maa-alueet mahdollistavat myös kansallispuiston perustamisen.

Tiemme, nuo kansojen yhdistäjät puuttuvat Itämaasta vielä lähes kokonaan Kotkasaaren kaupungissa ja sen läheisyydessä mutkittelevia reittejä lukuun ottamatta. Voin vakuuttaa, että tiet ovat todella korkealla minun ja koko valtioneuvoston asialistalla, ja niiden rakentaminen aloitetaan pikimmiten. Teiden ansiosta hevosella ja apostolin kyydillä matkailu Itämaahan tulee olemaan helpompaa kuin koskaan, eikä maamme tule enää olemaan piilossa valtamerien takana.

Toivon menestyksekästä tulevaisuutta koko Itämaan kansalle sekä Vainoirille, joka aloitti eilen työnsä Kotkasaaren pormestarina.